Panik!!!!!! DM500c

Home Forums Dreambox Panik!!!!!! DM500c

This topic contains 20 replies, has 3 voices, and was last updated by  PowerMac 11 months ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Dream70
    Member

Laddade upp zulans img och nu kommer jag inte åt dreamboxen mer. alla inställningar till nätverket ändrades och nu får jag inte till det med portforwardingen och allt annat. Blev det nya lösen????? Hjälp!!!!!!!!!!!

Zulan
    Member

Vilken image körde du in?

Det händer ibland att det inte fungerar, lösning är:
    http://www.zulan.se/dreambox/hur-flashar-man-en-dreambox-dm500/

Dream70
    Member

Tappat nätverkskabeln.:)
    Nu är det som följande. Jag har en DM500 klon som jag vill ha in newcamd på, men tamej tusan att det går. Det finns inga cams från gemini som för övrigt fungerar så anslutning finns mot nätet då andra alternativ finns. Hur f..n får jag in newcamd så att den blir valbar istf common fu..ing interface??? :)

Zulan
    Member

Det enklaste är nog att bara skippa gemini, testa denna http://www.zulan.se/images/pli-Jade-dm500-20090627-fungerar-till-clones.img

• This reply was modified 1 year, 4 months ago by  Zulan.
    • This reply was modified 1 year, 4 months ago by  Zulan.

Dream70
    Member

Toppen. Skall göra det,men måste först ha en nollmodemkabel för nu lyckades jag tömma hela boxen. Den är helt död. Kan inte stänga av den med knappen ens. Hjälper inte att dra ur strömkabeln. :/ Amatörer brukar jag säga, nu är man där själv.

Zulan
    Member

Hehe, vi är alla amatörer vid något tillfälle. Du hittar nollmodemkablar hos claes Ohlson för någon tjuga.

Dream70
    Member

Verkar inte bli någon kontakt. Kan man radera hela linuxoperativet?
    Vetta fasen vad jag gjorde. Jag följde softwareupdate om att man skulle döpa om en fil till root.nånting sen svartnade det.

Zulan
    Member

Hur försöker du få kontakt?

Dream70
    Member

Med nollmodemkabel.
    Bytte dator och har kontakt, men ska jag flasha med den Pli du rekomenderar och kommer det att gå att få in Mgcamd 1.31 tex med Pli utan en massa trix med manuella ftptjohej? Snälla säg att den sköter det via remoten i setupen.
    Kan jag sen byta ut sträng i filen med ftp?

Zulan
    Member

Ja, då går det att få in mgcamd med fjärrkontrollen lite smidigt i en cam meny. Om just 1.31 som är lite gammal finns med vet jag inte, men om du tar 1.35 så fungerar den lika bra.

Dream70
    Member

Senaste nytt ifrån nybörjarträsket. Har nu lyckats få till en logg på vad som händer med mgcamd i telnet.

root@dm500 /var/bin # ./mgcamd
    tuxbox mgcamd v1.35a by mixvt (compiled Jan 26 2010 15:59:04)
    [mg] Net:1:7:0:5s Show ecm:1, emm:1 Up:1 Au:2 Dir:0 Osd:no:80:0 Cache:7 Log:3:17
    2.16.1.1:28007 Reread:0
    [mg] Ecm cache time: 15
    Box type: dreambox
    Conax.Key error 2: No such file or directory
    Keys readed
    AutoRoll.Key error 2: No such file or directory
    Conax.Key error 2: No such file or directory
    [config] newcamd route = Anv:0.0.0.0.0:00000
    newcamd keep alive: 0, incoming port: 0

[newcamd] Connecting to 0.0.0.0.0:00000…
    got 52 cmd 9F
    [mg0] namespace FFFF0000 t-id 24 on-id A027
    [mg0] descramble on 1, source 0
    [mg0] service 417 index 0 pmt pid 109 (1), pids: video 0×1009, audio 0×1109 0×1
    F09
    [mg0] ECM: CaID: 0x0B00 -> CaPID: 0×0430 ProvID: 000000
    [mg0] No conax key(s) found for id 0 keynr 20
    [mg0] network can’t decode
    [mg0] pid 0×0430 failed to decode.
    [mgcamd] emm started
    EMM: CaID: 0x0B00 -> CaPID: 0×0300 ProvID: 000000
    [mgcamd] emm stopped
    [newcamd] Login to 0.0.0.0 as Anv. failed (2524ms)

Fattar du nått???

Hoppas någon har svar.

Zulan
    Member

Det ser ju inte ut som att du konfat upp en server, har du gjort det i newcamd.list?

Dream70
    Member

har anget en cws sträng där och servern(vid tv:n) ser att lådan i sovrummet försöker ansluta. :(

Zulan
    Member

Har du även lagt in din gamla mg_cfg?

Dream70
    Member

Har ingen sån. Såtter upp detta för första gången.
    Det roliga är att Mgcamd har skrivit example efter mgcamd.list och ignore.list och dom andra. Ska det tas bort eller? Nu är filerna example-filer

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)

You must be logged in to reply to this topic.

RSS CoolStream.se

• Mitt webbgränsnitt är på tyska?
    Per default blir webbgränsnittet på coolstreamarna på tyska. Detta är enkelt att fixa, så här gör du. Surfa till boxen http://192.168.x.xxx. Tryck på Einstellungen högst upp i menyraden. Välj nu webserver till vänster. Ändra nu Sprache till: English eller vad … Continue reading → […]
  • Prissänkning och PiP
    Nu har man sänkt priserna på Coolstream Neo2 hos både Zulanit och dreambox.se. Utöver det så har man nu fått igång den efterlängtade PiP funktionen som fungerar riktigt bra i den senaste reloaded imagen. Kan inte se att någon annan … Continue reading → […]
  • Installera mgcamd 1.35 på original imagen
    Om du valt att köra original imagen till din coolstream så finns här ett enkelt sätt att få in mgcamd. Ladda ner scritpet till din pc dator här. Packa upp filen, och öppna katalogen. Där hittar du en fil som … Continue reading → […]
  • Hur återställer man en död coolstream Neo2 twin tuner? – Rescue
    Det är lite nytt förfarande när man räddar en Neo2 jämte mot Neo och Zee. Så här gör man. Du behöver en USB sticka formaterad till FAT32. Ladda ner system.img och kernel.img och lägg dom i en katalog döpt till … Continue reading → […]
  • Ännu nyare cables.xml för comhem och Canal Digital kabeltv
    Det händer ständigt uppdateringar i comhems nät för tillfället jag har därför uppdaterat cables.xml som är från http://www.nickebo.net/ och lagt till canal digitals kabel tv nät. Hämta filen här! […]

Användare just nu