NG-Return

Home Forums CoolStream NG-Return

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    mikedomain
    Member

Hej!

Någon som har testat NG-Return i sin Coolstream, och kanske kan dela med sig av lite erfarenheter/screenshots?

Personligen har jag kört Reloaded mest hela tiden fram tills för en tid sedan när jag fick nog och tyckte att den var på tok för ostabil.
    Idag kör jag originalimage 1.98 med installerad MgCamd. Absolut den bästa och stabilaste lösningen för mig…men då har jag inte testat NG ännu!

Zulan
    Member

Jag kör den just nu, har kört den i några dagar och hittils tycker jag den är riktigt bra. Den har inte lika mycket funktioner inbakat som reloaded, men instället är den mycket stabilare. Den ser ungefär ut som reloaded, ingen jätte skillnad där.

NG är nog mer lik orginal imagen, jag tror du kommer bli nöjd med den. Kör in den.

Du kan ladda ner härifrån http://www.coolstream.se/coolstream-zee-ar-har-for-omgaende-leverans/

Calle
    Member

Kan man göra en backup i Reloaded, som man sedan kan använda i NG-Return?
    Eller måste man börja om från scratch med kanal-listor och alla inställningar…?

Zulan
    Member

Reloaded har ju sitt eget system för backup av cammar och så. Men du kan ju ta kanallistorna och den biten via settings menyn.

Tar du sen och gör en kopia av /var/keys så har du nog allt. Så bara kör du in cam setupen till samma katalog när du uppdaterat.

Calle
    Member

Ok, så “Backup all settings” först på den Reloaded jag kör på, och sedan installera NG-Return. När jag sedan kommer upp på NG-Return imagen, så finns alltså valet “Restore all settings” valet där, och kan användas? Backup av /var/keys gör jag via file copy.

Zulan
    Member

Exakt, fast vad är file copy?? Via ftp ska det vara men i teorin så är det ju just en “file copy” du ska göra.

Jag har inte testat det själv men misstänker att det kommer fungera fint. Vill du vara på säkra sidan så backa upp din kanallista med dreamset först.

Calle
    Member

ok, ja filecopy via ftp… 😉 Dreamset har jag inte testat… Ska kolla på det också.

Zulan
    Member

Dreamset är grymt, både för att skapa kanallistor och för att göra backup/restore.

http://www.dreamset-editor.com/

Calle
    Member

Tjena, har lagt på NG nu… Finns det inget web interface mot denna image? Hur är det med streaming möjligheterna till en pc?

Zulan
    Member

Jodå, den har samma yweb som reloaded. Streaming fungerar precis som tidigare. Kan det vara så att den fått en annan IP adress och du söker den på det gamla?

Calle
    Member

Nej, jag har satt samma ip som förut… Är det så att webservern inte är startad by default?

Zulan
    Member

Min var startad, jag behövde inte göra något.

Calle
    Member

En omstart “bootar” allt! 😉

Calle
    Member

Hej, behövs en ny satelites.xml för att få in bl.a “TV3 HD Sverige”, eller hur gör man?

Calle
    Member

Glöm min fråga… Hittade kanalen genom en “Manuel frequency scan”…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Det är dina kommentarer som skapar bloggen