Kanallista

Home Forums Dreambox Kanallista

This topic contains 6 replies, has 3 voices, and was last updated by  Zulan 6 years, 5 months ago.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

cashon
    Member

Jag har problem att få in thor satelliten på min dreambox. Jag har gjort en kanalsökning efter att jag försökt rikta in den, har hört att man inte ska göra det utan att man ska ha färdiga listor i boxen och sen bara kolla på satfindern. Hur lägger man in en sån lista i boxen?

Marty
    Member

Har en fundering i samma bana: Jag läste en av dina artiklar om LT där det stod “Utöver det så har LT fått för sig att sateliterna är på andra ställen än Gemini och de flesta andra. Så istället för 0.8W så låg nu thor på 0.9W. Det gör att min fina kanallista inte fungerar mer, som tur var hade jag en backup på min satellites.xml så jag la in den och confade om satelliterna så var det problemet ur världen.”

Om man inte har en backup – hur löser man det då? Innebär ändringen från 0.8 till 0.9 att signalstyrkan blir sämre?

Zulan
    Member

För att lägga in kanallistor använder jag http://dreamset-editor.com där finns en guide på den sidan som beskriver hur man använder den.

Det är så att satelliterna sjunker en aning, och därför har de uppdaterat satellitens position. Men om man tar bort tunerns config, kör in kanalerna via dreamset och mina listor här: http://www.zulan.se/images/kanlista_ver14.rar sen confar tunern igen så kommer ni ha listor samt att de kommer finnas på 0,8 igen.

Ändringen är bara kosmetisk och spelar ingen som helst roll på signalstyrkan.

cashon
    Member

Jag får inte igång dreamset på min mac. Vet du något annat program som funkar på mac för att lägga in listorna?

Zulan
    Member

Nej, men googla parallels, fuzion eller bootcamp.

cashon
    Member

Jag har hittat ett program som funkar på mac (idreamx) jag har laddat ner din kanallista men får det inte att funka. Ska man lägga in hela mappen i programmet för att sen kunna föra över dom i boxen? När jag försöker det så hänger sig programmet. Måste man ha dreamset för att kunna lägga in din lista?

Zulan
    Member

Jag vet inte, jag har inte testat några andra program.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Det är dina kommentarer som skapar bloggen