Fjärrkontroll

Home Forums CoolStream Fjärrkontroll

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    mikedomain
    Member

Hej!

Upplever att fjärrkontrollen är väldigt riktningskänslig, dvs man måste hålla den väldigt “rakt mot” boxen för att den ska lyda ordentligt. Har hört att nån upplever samma på dreambox…säkert inget problem om man har boxen bra placerad.

Jag funderar iallafall på att skaffa en Logitech Harmony One. Någon som har använt sig av en unversial-fjärr och haft samma tycke som jag att det var känsligt med originalen, och sedan blev bättre av ett byte? Eller någon som vet om bristen sitter i själva fjärren, eller om det sitter i mottagaren som gör att den blir lite känslig?

Zulan
    Member

Jag håller med att om den är ganska riktkänslig precis som dreamboxen är.

Jag har testat en Logitech Harmony 1000 och dreambox. Det fungerade så dåligt att jag sålde den efter en vecka. Jag har en annan god vän som har en Logitech Harmony One och en dreambox och han är nöjd.

Eftersom jag vet att t.ex min gamla Philips Pronto fungerade mycket bättre med dreamboxen än orginalfjärren gjorde så tror jag att det handlar mer om fjärren än mottagaren.

mikedomain
    Member

Ok, blir att inhandla en Harmony. Återkommer med besked huruvida det blev bra med NEO:n.

mikedomain
    Member

Såå, en ny Harmony One på vardagsrumsbordet, och mitt första intryck, WOW, vilken fjärrka!
    Efter ca 30min konfig, så var det dags att testa, tyvärr så blev det inte så bra som jag hade önskat….mottagningen på t.ex TV:n eller förstärkaren är betydligt mindre riktkänslig än vad CS:en är. Nästa steg blir nog att öppna den och se hur mottagaren är placerad i själva boxen. Det blev mycket bättre iofs, men inte helt bra.

Fjärren är iaf värd varenda krona, såå skönt att den sköter alla enheter per auto, beroende på vad man vill göra….spela X-box, se på DVD eller tv osv. Och massvis med inställningsmöjligheter och andas verkligen kvalite.

Zulan
    Member

Det var snabbt!

Det var tråkigt att höra att CSen är riktkänslig, jag ska kolla om det finns något man kan göra och jag är mycket intresserad av att höra hur det gick när du öppnade den.

Kanske dags att köpa en Harmony One då, jag var extremt nöjd med min pronto. Bästa fjärren jag någonsin haft, men efter 7 års användande var det dags att pensionera den. Köpte då en harmony 1000 som jag nämde och det var katastrof i jämförelse. Att köpa en ny pronto kändes avlägset, priset är för tok på högt.

mikedomain
    Member

Då har jag äntligen fått tummen ur, och skruvat isär boxen för att se om det gick att få bukt med riktkänsligheten. Och faktiskt, jag riktade om dioden som sitter innanför den spegelaktiga displayen, och nu fungerar det mycket bättre.
    Den satt verkligen på sniskan, och nu sitter den rakt och fint precis innanför glaset.

Som sagt, Stor skillnad 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Det är dina kommentarer som skapar bloggen