Dreambox med Canal Digital problem..

Home Forums Dreambox Dreambox med Canal Digital problem..

This topic contains 4 replies, has 3 voices, and was last updated by  Zulan 4 years, 4 months ago.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

J0nas
    Member

Har gått igenom de flesta forum nu efter svar på mina funderingar. Har testat det mesta men får fortfarande ingen bild så nu har jag valt att själv lägga in ett inlägg.

Är ingen direkt data-hacker kille, utan började med detta för 1 vecka sedan. Äger en Dreambox Clone (Sunray 800HD se),
    denna har 2-kortplatser så jag antar det är en V2, om det nu spelar någon roll. På insidan är det följande;
    *Hårdvara: DM800SE
    *Image: OpenPli 2.1
    *Kernel Version: 2.6.18
    *Enigma: Oct 4 2012

Har nyligen köpt ett Canal Digital kort samt box, men fördrar Dreambox´ens upplägg och försöker därför få bild med mitt Canal Digital kort i Dreambox´en, med dålig resultat såhär långt tyvärr..

Såhär har jag gjort;

*Meny–>TSpanel–>Addons–>Linuxsat_support_Addons–>Cams-CCam 2.3.0 All Images–>CCcam_2.3.0-PLI

*Sedan har jag kopplat upp mig mot Dreamboxen genom datorn, gått in i etc mappen där CCcam.cfg filen har dykt upp.

*Jag har sedan tagit bort all text i filen och klistrat in och testat både C-line och N-line då olika forum säger olika saker.. Som för överigt är i stil med;
    C: someserver.somedomain 12000 user1 pass1
    N: 127.0.0.1 10000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

*Sedan gått tillbaka till Tv´n Meny–>Inställningar–>Softcams och ändrar då där från mgcamd till CCcam 2.3.0 och startar sedan om Softcam.

*Startar sedan om boxen men fortfarande ingen bild.

Får bild med Canal Digital boxen så Parabolen är rätt inställd.

*På denna dreambox kan man även gå in på Meny–>TSpanel–>Softcams–>Installera–>cccam-2.3.0 vilket
    jag har testat.

*Man kan även gå Meny–>Plugins–>Ladda ner Plugins–>Softcams–>cccam (2.3.0-r0) men då kommer det fram text i stil med;
    Faild to download openpli2.1/dm800se/mipsel/enigma2-plugins-softcams-cccam_2.3.0-r0_mipsel.ipk. Perhaps you need to run “opkg update”?

Ber om ursäkt för all text, men vill gärna vara utförlig och berätta det jag har testat..
    Är det någon där ute som ser direkt vad jag har missat eller gjort för fel, skriv gärna.

Spontant så kan ju jag känna att under C-line så ska det inte stå “someserver.somedomain” och under N-line ska det eventuellt inte stå “dummy dummy”.. Men vad vet jag.

Och åter igen, jag håller inte på med någon sorts delning. Jag vill bara att mitt Canal Digital-kort ska fungera i min Dreambox.

Tack på förhand

Med vänlig hälsning

// Jonas

_0052
    Member

Hej, har nyligen fått liknande problem, borde nog uppdaterat. Har slängt ut allt så jag behöver lite tips.

Har DM800HDSE med senaste 3.2.4 software samt Canal Digital Nordic kort. Framtill nu har jag inte haft någon internet anslutning.

Har laddat PP óch Openpli OSCAM men får ingen ordning på det. Skulle vilja ändra till modernare programvara (som jag kan ladda med DM flashen dvs. nfi) och montera en WLAN dongel.

Finns det någon på forumet som kan rekommendera passande SW och dongle?

Mvh
    _0052

Zulan
    Member

_0052
    Member

Tack för tipset, drog en fast nätverkskabel tillsvidare. Behöver få ordning på dekodern innan jag tar tag i nätverket. Har nu newnigma2 men har inte hittat rätt cam. Vet någon vilken som funkar?

Zulan
    Member

Har inte stött på någon som inte fungerar än, så det är väl bara att välja och vraka.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Det är dina kommentarer som skapar bloggen