Död Dreambox 800HD PVR

Home Forums Dreambox Död Dreambox 800HD PVR

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    falken79
    Member

Tjena!Hoppas du kan hjälpa mig, jag har sökt förgäves under dagen på siter som kan hjälpa mig men inte hittat någonting.

Min DM800HD som är 3 år dog häromveckan. Röd diod fram och ethernetdioderna var de enda som visade livstecken genom att blinka ganska fort.
    Jag lämnade boxen till killen som flashar den åt mig och det visar sig att det går att flasha den men så fort den blir strömlös så nollas den igen. Killen trodde att det är flash-minnet som är dött.

Känner du igen problemet eller vet du någon som kan hjälpa mig kanske? Vem lagar dreambox i Sverige?

Jag är osäker på om jag vill köpa en ny Dreambox när jag nu ser att det inte finns någonstans att vända sig med ev. problem.

• This topic was modified 8 years, 7 months ago by falken79. Reason: Skrev först att boxen var 4 år
    Zulan
    Member

Tjena, det problemet har jag aldrig sett. I mina öron låter det som att det är dags att kassera den. Visst finns det bättre boxar idag, jag tycker exempelvis att coolstream är bättre och även en ny box som heter dr-hd som jag har inkommande. Dock finns det inga som lagar elektronik längre, mycket på grund av att det är billigare att köpa nytt än att laga, så det kvittar vilken box du har så kommer du ha väldigt svårt att hitta någon som är villig att fixa komponenter och annat i en box för mindre än det kostar att köpa en ny. Vill du ha hjälp med att hitta en ny box så hör av dig.

babo67
    Member

hej

jag har en dreambox 800 hd pvr tilverkad i china. jag flashade den och jag hade fel image,nu den är craschad och displayn visar ( error look at http://www.dm7000.com   *ERRO1:NO CA FOUND

kan någon häjlpa mig att fixa den

mvh babo67

Edins
    Member

Hej ZULAN,

Har en dreambox som jag andvände i ett comhem hus, har nu flyttat till ett canaldigital hus och den fungerar inte !

Ställde frågan till dig här i forumet för ngn vecka sedan och du sade att den fungerar i ett canalgigital hus men att jag behövde göra en ny kanalsökning !

Skullu du kunna beskriva lite för mig hur jag ska göra, så skulle jaga vara jätte tacksam !

Mvh //Edin

falken79
    Member

Hej igen!

Har nu köpt mig en DM 500HD,  800:an är lämnad på reparation, om det nu går att laga…

En fråga om DM 500HD, skulle inte denna vara snabbar än 800:an? Inget jag märker av iallafall…

Andra negativa skillnader är att den tar längre tid på sig att avkoda kanaler (kanalbyten tar längre tid), bilden hackar på kanaler som 800:an inte hade problem med.

Jag har bytt CS server nu och har tillgång till Viasats HD-kanaler men inte många av dem fungerar som det är tänkt, många hackar eller visas ingen bild alls.

Frågan är egentligen om tunern i 500:an är mer känslig? Behöver jag rikta om parabolen? För det har väl med mottagningen att göra, det kan väl inte vara ngt annat?

Kör senaste CCCam och PLi 3.0

Tackar för input.

Zulan
    Member

@ Edin, menar du att du behöver hjälp med hur man gör en kanalsökning? I så fall, ta en titt på denna posten. http://www.zulan.se/uncategorized/hur-man-anvander-en-cables-xml-i-en-dm800-med-nyare-image/

Zulan
    Member

@Falken, jo, den har snabbare cpu, men ofta så förbrukar man den extra kraften till nya funktioner och annat. Jag har testat 500 hd boxen vid ett tillfälle och är inte så imponerad av den heller, jag kollade dock inte känsligheten av tunern.

Har du dålig mottagning? Ändrar den sig på de kanaler du inte får in?

peon
    Member

babo67: om du har sim 2.01 gör så här med en noll modem kabel ansluten till din dator. Starta programmet, klicka connect. starta boxen. Då ska programmet känna av boxen, klicka på flash. Anslut nätverkskabeln. Boota om och håll in knappen på din box, då ska **stop** synas och ipnummer till boxen. Surfa mot ipt och klicka flash, välj imagen nedan.

Program hittar du nedan.

Ladda hem DreamUp här: http://download653.mediafire.com/jwp…_and_natas.rar

Här kan du ladda hem bootloder: http://www.satfriends.com/download.php/260764-sim201_ssl84b

Använd denna image som är patchad med äldra drivrutiner, OpenPLi-2.1-beta-dm800-by gjstroom http://www.multiupload.nl/CLJCOW2PZW

klart.. 🙂

Edins
    Member

@ Zulan,

Ok, ska prova det när jag kommer hem men tror att den är redan inställd enligt bifogat, tror du att det går att ha min dreambox från comhem i ett canaldigital hus överhuvudtaget ?!

Hört lite olika bud på det…

Tack så mkt för dina svar

Zulan
    Member

Jag vet att det går.

falken79
    Member

Hej Zulan!

Nej, jag kan inte se någon skillnad på fungerande signaler och de som hackar, jag använder satfinder i inställningsmenyn i boxen för att se mottagning.

SnR ligger på 95% och BNR på 0.

jag vet inte vad dB talet anger men det ligger mellan 11-18 beroende på Thor eller Astra.

Zulan
    Member

Då tror jag mer det handlar om den nya servern tyvärr.

Edins
    Member

Hej zulan igen,

Jag har försökt enligt din beskrivning att göra en kanal sökning men jag får inte min dreambox att fungera!

Antigen är jag kass eller så går det verkligen inte att fungera med en box som fungerade i comhem hus till canaldigital?!

Snälla hjälp mig om du kan, jag är helt förstörd för detta!!

Mvh//

Zulan
    Member

Vad är det som inte fungerar?

Edins
    Member

Det står omkopplare saknas

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.