DM500HD – byta till oscam

Home Forums Dreambox DM500HD – byta till oscam

This topic contains 2 replies, has 2 voices, and was last updated by  Zulan 4 years, 5 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Steif
    Member

Har en 600pvr som håller på att dö..
    Tänkte ta en 500HD, och stoppa kortet i den. Dock har jag fått höra att det inte fungerar med mgcamd (mgcamd 1.35a – det som jag har i 500hdn idag). Fick höra att “kortläsaren inte fungerar i mgcamd”..
    Tänkte då byta till oscam (efter tips av en bekand).
    Såg att det låg en config uppe. Har tagit hem denna, och tänkte prova..
    Är ganska “grön”, så har lite frågor..

Har CD – Är det bra kasta in configen i boxen, eller måste man göra något annat (har googlat, och sett folk prata om att ändra pass, ev id etc)?
    Om jag förstått det rätt, är inte oscam ip-nr baserat (dvs spelar ingen roll om ip-nr t.ex stugan ändras)?

Har fått hem oscam 1.00
    Finns det någon beskrivning i forumet där det utförligt står hur man gör? Eller länkar till annan sida med ev beskrivning?
    Har provat googla mm, men verkar inte hitta något som är vettigt..

Omm jag fattat det rätt, kan jag ha oscam på “huvudboxen”, medans de andra boxarna kan fortsätta köra mgcamd?
    Samt att Smargo kortläsaren är att föredra?

Är som sagt helt grön, så ev svar får gärna vara så utförliga som möjligt :p

Steif
    Member

Missade skriva att jag kör GP2..

Hittade precis lite frågor i en topic i forumet..
    Verkar vara så att man måste vara väldigt kunnig i detta, för att köra oscam? Verkar inte vara något som var man fixar?? Eller hag jag fel?

Zulan
    Member

Nej, så är det det inte. Men man måste sätta sig in i det och läsa på lite. Det är en kunskap som verkar bli mer och mer sällsynt. Får man inte det på ett silverfat så verkar intresset svalna rätt fort. Eftersom du inte är sån så kommer du fixa det galant.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Det är dina kommentarer som skapar bloggen